1. Care sunt noutatile Unior Tepid pentru anul viitor, in Romania?

 

In momentul de fata suntem canalul unic de intrare in tara a 23 de programe cu peste 15500 de repere in stoc; de aceea, am gandit un nou mod de lucru  care va permite clientilor finali o urmarire mai usoara a reperelor. Conceperea unui program coerent care sa cuprinda o simplificare a clasificarii, mai echilibrata si o informare cat mai buna a retelei de distributie, reprezinta o prima orientare pentru anul viitor. Pentru aceasta, am dezvoltat un proiect, pe care il gandeam de mai mult timp, concretizat prin tiparirea unei reviste cu gamele de produse si informatii de specialitate cu privire la acestea, revista ce este gasita inca de anul acesta in reteaua de distributie a Centrului National de Scule. Dezvoltarea site-urilor structurate pe adresabilitate, va veni in completarea informatiilor tiparite si va oferi atat distribuitorului, cat si clientului final al acestuia o accesare mult mai facila a segmentelor de produse. Un alt plus pentru 2012 este finalizarea lucrarilor de extindere a spatiilor de depozitare, un al doilea depozit de peste 2000 de mp fiind necesar datorita extinderii gamei de produse si a intensificarii activitatii logistice.

 

2. Ce strategii ati dezvoltat in scopul contracararii crizei?

 

Suntem intr-o permanenta analiza a pietei de profil, cautand solutiile cele mai bune astfel incat toti clientii nostri sa dispuna de o oferta personalizata. Avem toate produsele pe stoc iar livrarea se face imediat. Am efectuat o monitorizare  a cererilor clientilor si am redimensionat oferta in functie de acestea,  lucruri ce s-au desfasurat in paralel cu politica de crestere a numarului de clienti. Repozitionarea clientilor firmelor concurente, s-a  concretizat prin oferirea de programe multiple, brand-uri noi, flexibilitate si consiliere. In plus, pentru ca noi livram cel mai bogat sortiment de scule, am instituit un filtru suplimentar de logistica pentru a elimina orice eroare si, pentru ca avem o relatie de lunga durata cu partenerii nostri, am gasit solutii la unele probleme aparute în cash-flow-ul acestora.

In mod evident, criza ne-a oprit din trend-ul ascendent pe care il aveam, dar, ca multi alti operatori economici din alte domenii, am iesit intariti din ea, si nu destabilizati;  aceasta si datorita faptului ca am fost mereu pregatiti sa oferim ceea ce a cerut piata si am tratat cu seriozitate toate „moleculele” business-ului.

 

3. Care sunt avantajele pe care le oferiti in comparatie cu concurenta dumneavoastra?

 

Adresabilitatea extinsa catre toate domeniile (auto, constructii, industrie, retail etc.), cresterea numarului de programe din portofoliu, produsele in stoc, asistenta profesionista acordata clientilor, oferta mare de consumabile, sunt cateva dintre elementele care ne ofera un avantaj net. Strategia adoptata de Unior Tepid urmareste transformarea partenerilor in ofertanti de solutii complete (produse, servicii, aplicatii), in aceste conditii previzionand o largire a activitatii de distributie si a portofoliului de clienti, precum si identificarea si asimiliarea de noi game de produse. Toata gama de scule este accesibila publicului larg prin intermediul tuturor membrilor Centrului National de Scule, care acopera intreg teritoriul Romaniei. Dezvoltarea continua este posibila datorita concurentei, si cand spun asta ma refer in special la faptul ca trebuie sa fim indrazneti, inovativi, flexibili si cu cat mai putine clisee.

 

4. Ce lipseste pietei de scule din Romania pentru a ajunge la maturitate?

 

Din pacate o mare parte dintre utilizatorii finali nu au o cultura a utilizarii sculelor, primand pretul in defavoarea calitatii produsului. Am intalnit un sef de service care isi dorea un produs de calitate, dar practica utilizata la noi nu-i permitea decat scule ieftine care puteau fi inlocuite cu usurinta. Faptul acesta se rasfrange si asupra celui care le utilizeaza, pentru ca lucrezi mai greu cu o scula neperformanta, dar si asupra calitatii lucrarii si implicit a relatiei cu beneficiarul acestei lucrari. O mare parte dintre aceste neajunsuri ar putea fi eliminate cu un soft de management al utilizarii sculelor pe baza de trasabilitate, organizat pe principiul unei biblioteci.

 De asemenea, ar trebui reglementata si comercializarea sculelor de mana pentru a elimina sculele care nu corespund normelor de utilizare si care pot genera accidente de munca.  Acest lucru se poate realiza prin alaturarea la aceeasi masa a tuturor operatorilor din domeniu cu etica in afaceri si care sunt capabili  sa gestioneze si sa urmareasca indeplinirea standardelor de calitate a sculelor care se comercializeaza.

 

5. Stim ca Unior Tepid se implica in viata sportiva din Romania. Ce ne puteti spune despre aceasta?

 

Pentru ca noi avem in portofoliu scule de mana care se adreseaza si segmentului auto, primul pas a fost facut spre sustinerea unor echipaje implicate in campionatele de motorsport din Romania. Este onorant pentru noi ca sculele noastre sa fie folosite la depanari regulate si mai ales accidentale, unde timpul si rezultatul sunt determinante. Suntem o prezenta constanta în Campionatul National de Raliuri alaturi de nume precum Grigorescu, Dragan sau Badina si, am reusit, pe langa o participare frumoasa, sa avem  posibilitatea utilizarii sculelor noastre intr-o competitie de anvergura. Nu trebuie sa omitem nici segmentul competitiilor velo, unde Unior este reprezentat la nivel mondial de catre o echipa proprie. Anul acesta Unior Tools Team a participat si in Romania la singura etapa de downhill organizata de Uniunea Ciclista Internationala in Europa de Est, obtinand locul I la clasa UCI Elite. Implicarea noastra in sustinerea sportului romanesc nu se opreste aici, an de an avand un aport important in diverse competitii de triathlon, tenis de masa si chiar sah.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *